Jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych?
Praktycznie każda funkcjonująca firma posiada własną stronę internetową. Nie wszyscy przedsiębiorcy mają jednak świadomość, że tylko najbardziej wypromowane będą w stanie zdobywać nowych klientów. Warto również wiedzieć, że samo wykonanie strony internetowej nie przyniesie satysfakcjonujących efektów. Osoby, których celem jest zatem prowadzenie nie tylko skutecznego, ale również dochodowego biznesu oraz dotarcie do klientów przez internet muszą zadbać, by firma była odpowiednio widoczna. Oczywiście pomoże w tym pozycjonowanie. Trzeba również zdawać sobie sprawę, że liczba internautów rośnie w bardzo szybkim tempie. Ludzie w internecie szukają już praktycznie informacji na każdy temat, a także interesujących ich usług i produktów.
Czym zatem jest pozycjonowanie?
Warto zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie jest obecnie integralną częścią zdecydowanej większości współczesnych biznesów. Należy mieć świadomość, że przez zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania można nie tylko zdobyć rozpoznawalność marki, ale również zaufanie użytkowników i autorytet. W ostatecznym rozrachunku można w ten sposób przyciągnąć klientów, którzy dokonają zakupu produktu albo usługi.
Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że zdecydowana większość ich potencjalnych klientów znajduje się w internecie. Internauci nie są jednak w stanie przejrzeć wszystkich stron internetowych, które mają w swojej ofercie produkt czy usługę, które będą ich interesować. Zdecydowana większość użytkowników będzie w stanie zobaczyć tylko najważniejsze pozycje z pierwszej strony wyszukiwarki.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie przede wszystkim poprawia jakość danej strony internetowej zgodnie z algorytmem Google. Warto mieć świadomość, że Google cały czas pozostaje tajemnicą, jednak doświadczenie osób specjalizujących się w tej kwestii pozwala mieć wyobrażenie o najbardziej istotnych czynnikach wpływających na poprawę widoczności stron internetowych w wyszukiwarce.
Czynniki, które poprawiają widoczność stron internetowych można podzielić na czynniki, które znajdują się na danej stronie internetowej, a także na czynniki zewnętrzne.
Czynniki SEO na stronie
W tej kategorii będą znajdowały się wszystkie czynniki występujące na stronie internetowej, na które można mieć bezpośredni wpływ. Należy tutaj zatem zaliczyć wszystkie techniczne aspekty strony internetowej. Wśród najważniejszych będą znajdowały się architektura informacji, struktura witryny, a także zawartość treściowa.
Rekomendowane jest najpierw przede wszystkim bardzo dokładne zastanowienie się czego dokładnie szukają potencjalni klienci w internecie. Oferta koniecznie musi być dokładnie podzielona na podstrony, z kolei każda z nich powinna posiadać treść zawierającą najbardziej istotne słowa kluczowe.
Należy jednak mieć świadomość, by kierować na swoją stronę internetową tylko i wyłącznie osoby, które są zainteresowane ofertą. Trzeba zdawać sobie sprawę, że wejścia na stronę internetową z bardzo ogólnych fraz przyniosą bardzo mało korzyści. Szczególnie żadnego znaczenia nie będą miały frazy nie do końca związane z prowadzonym biznesem. Na witrynę internetową będzie możliwe kierowanie wartościowego ruchu tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostaną poznane intencje osób szukających danych usług czy produktów, które są oferowane przez firmę.
Zewnętrzne czynniki SEO
Zdecydowanie trudniejsze do zdobycia będą zewnętrzne czynniki związane z pozycjonowaniem. Trzeba mieć świadomość, że najbardziej istotnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony będą linki prowadzące do danej strony internetowej. Warto przy tym zaznaczyć, że znacznie ważniejsza jest ich jakość, a nie ilość. Nie każdy jest jeszcze świadomy, że słabej jakości linki mogą znacznie bardziej zaszkodzić, Google może bowiem obniżyć widoczność danej witryny internetowej.
Można to porównać do pewnego rodzaju wirtualnego systemu głosowania na daną stronę internetową. Im więcej istotniejszych głosów, które będą pochodziły z wysokiej jakości stron internetowych, tym dana strona zdobędzie zdecydowanie większy autorytet w oczach wyszukiwarki Google.
Kolejnym czynnikiem zewnętrznym jest nisza konkretnej branży i konkurencja. Koniecznie trzeba mieć świadomość, że w niektórych niszach jest znacznie trudniej się pozycjonować. Ogromny wpływ na wysokie pozycje danej strony internetowej ma zatem konkurencyjność.
Pozycjonowanie jest inwestycją, a nie kosztem
Trzeba także zdawać sobie sprawę, że korzyści wynikających z pozycjonowania jest bardzo dużo, najbardziej istotną jest długofalowe działanie. Oczywiście na zwrot z inwestycji trzeba będzie poczekać, jednak będzie generowany zdecydowanie dłużej w porównaniu do płatnej reklamy. Ponadto pozycjonowanie zagwarantuje utrzymanie bezpłatnego ruchu przez bardzo długi czas.
Pozycjonowanie umożliwi właścicielowi danej strony internetowej utrzymanie wysokiej jakości ruchu organicznego, a także dotarcie do nowych klientów przez użycie słów kluczowych związanych z daną branżą. Można w ten sposób także efektywnie zwiększyć widoczność marki.